niedziela, 23 listopada 2014

Orkiszowy PIERNIK błyskawiczny


 Przepis ten dostałam ok 10lat temu od koleżanki Anety G., w czasach kiedy jeszcze byłam na studiach i  pracowałam w świecie pięknych zapachów...Do przygotowania piernika potrzebujemy:
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki powideł śliwkowych
  • szklanka cukru trzcinowego nierafinowanego
  • szklanka mleka
  • 2 szklanki mąki orkiszowej białej
  • 1/2 szklanki oleju
  • cukier waniliowy 8g
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka gorzkiego kakao
  • łyżeczka sody
Polewa czekoladowa( jako dodatek):
  • 300g gorzkiej czekolady
  • 150g masła

Wszystkie składniki po kolei wrzucamy do dużej miski i dokładnie mieszamy. Przelewamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy 40min w 180st. Dodatkowo po upieczeniu i ostygnięciu można zrobić polewę czekoladową. Oczywiście czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej (  jak dodamy masło, czekolada tzn. polewa nie będzie tak krucha). Piernik wyszedł przepyszny( mimo, że był bez polewy).
                                                                                                     Smacznego:)

Mieszamy w misce

Po przelaniu do keksówki
Wigilijny Piernik 2014

3 komentarze:

  1. Idealny dla mojego męża.

    Pozdrawiam bardzo serdecznie i ciepło w te zimne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się bardzo:)
    Zapraszam do skorzystania z pozostałych przepisów i również cieplutko pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie ja rzadko robię pierniki, chociaż ja je lubię ale niestety moja rodzina już niekoniecznie. Za to wszyscy bardzo chętnie zajadają się czekoladowym brownie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ które jak na ten moment jest bodajże najlepszym ciastem.

    OdpowiedzUsuń